Į Vilnių atkeliavo Uber. Man kažkaip pačiam netikėtai greitai. Čia regis, prieš tris ar keturias savaites paaiškėjo, kad Uber nori ateiti į Vilnių, čia tik pyst ir jau!
Tai šiaip jau aš suprantu, kad ten įdirbio buvo iš anksčiau. Bet maloniai nustebino vis vien. Nes nugi biurokratija! Taigi čia tiek reikia popierių kažkur pasirašyt, leidimų gaut ten.
Žodžiu, pavyko greitai. Ir dėl to yra labai #smagu.
Man nuo Uber atsiradimo (užužvakar) nereikėjo pavežėjimo paslaugos, bet norėjau labai išbandyt. Deja negalėjau. Žodžiu gailiuosi net truputį, kad negalėjau išbandyti.
Šitas va vairuotojas (kur nesimato veido, žr. aukščiau) soc. tinkluose prisipažino, kad kariauja džichadą prieš priperstus ir nekultūringus Vilniaus taksi automobilius ir jų vairuotojus. Dėl viso pikto pakartoju: prieš priperstus ir nekultūringus, o ne prieš nepriperstus ir kultūringus. Vilniuje yra ir gerų taksi automobilių ir labai kultūringų bei gerų taksistų. Ir panašu, kad jų dabar daugės.
Uberis uberiu, o dabar apie taksi Vilniuje. Prieš daugiau nei dvi savaites turėjome kiek ilgėliau užtrukusį frakcijos posėdį Vilniaus savivaldybėje. Tos frakcijos posėdžio metu mums ponas Kastytis Lubys pristatė Vilniaus taksi paslaugos padėtį ir pasiūlė pakeisti kai kuriuos reikalavimus beigi reglamentavimus. Aš jums pateiksiu keletą, mano galva, įdomių detalių iš to pristatymo:
- Už taksi paslaugų priežiūrą Vilniuje atsakingos trys struktūros: miesto ūkio departamentas (reglamentuoja paslaugą), ekonomikos ir finansų departamentas (valdo leidimų procesą), saugaus miesto departamentas (priežiūra). Šiek tiek per daug atsakingų. Turėtų būti vienas.
- Statistinės informacijos tvarkingai sudėtos savivaldybės administracijoje nėra. Štai, pavyzdžiui, ši informacija apie taksi automobilių amžių ir kiekį buvo gauta iš Tuvlitos:
- 2011-2015 ( iki 5 m.) – 108 aut. arba 6.6% visų aut.
- 2006-2010 (5-10 m.) – 145 aut. arba 8,9% visų aut.
- 2001-2005 (11-15 m.) – 314 aut. arba 19,2% visų aut.
- 1996-2000 (16-20 m.) – 682 aut. arba 41,7% visų aut.
- 1991-1995 (21-25 m.) – 351 aut. arba 21,4% visų aut.
- 1984-1990 (senesni kaip 25 m.) – 36 aut. arba 2,2% visų aut.
Vidutinis amžius: 14.6 metai.
- Nuo 2011 metų taksi veikla yra nelicencijuojama. Tereikia gauti kvalifikacinę įskaitą. Transporto kodeksas 2011 metais buvo pakeistas, kad atitiktų ES reikalavimus. Pagal tuos naujus reikalavimus kvalifikacinė įskaita berods išduodama buvo/yra automobiliams o ne asmenims. Tad, jei asmuo su savo taksi automobiliu pažeidžia ką nors, ir atimama iš jo taksi kvalifikacija, tai jam niekas netrukdo tą kvalifikaciją gauti kitam automobiliui. Vilniuje, gi, taip lyg ir nėra. Nesupratau ką čia užrašuose užsirašiau. Gal kas nors perskaitys čia ir patikslins? Ta kvalifikacija galioja 5 metus. Jos kaina ~30 eurų.
- Dabar turime:
- apie 1600 automobilių;
- registruotos 76 taksi įmonės, dvi iš kurių sustabdė veiklą ir dvi turi bankrutuojančių statusą;
- taksi įmonėms priklauso 485 lengvieji automobiliai taksi;
- įmonėse dirba 658 darbuotojai;
- apie 1100 vairuotojų keleivius veža su individualios veiklos pažymėjimu;
- Ponas Kastytis pateikė reglamentavimo pasiūlymų projektus, kuriuose reglamentuojama būtų automobilio išvaizda. Ta išvaizda turėtų būti maždaug tokia:
- Taip pat būtų reglamentuojama reklama ant automobilių:
- Šitas pasiūlymas man dar pasirodė įdomus: “Keleiviui pageidaujant, Taksi vairuotojas turi sumažinti garsą arba išjungti automagnetolą.” Hell yeah!
- Ten dar buvo keletas papildomų reikalavimų: automobilis būtinai turi turėti aikštelę, kurioje būtų laikomas ne darbo metu ir tai negali būti daugiabučio kiemas ar gatvė, vairuotojas privalo turėti komunikacijos priemones ir vietą kur laikomi dokumentai. Čia bus įdomu pasižiūrėti kuo dar skiriasi nuo Uber ir ar čia yra kur diskriminacijos ar ne. Pamėginsiu užsiregistruoti kaip vairuotojas sekančią savaitę.
- Visus tuos dalykus, kurių čia visų nesuminėjau pasiūlė ir sugalvojo šie žmonės:
- Aleksandras Moliboga – Vilniaus taksi vežėjų asociacijos prezidentas;
- Artūras Lučianovas – Vilniaus taksi vežėjų asociacijos narys;
- Andrėjus Kotovičius – MB „Transporto inovacijos“ atstovas;
- Rasa Jakštienė – MB „Transporto inovacijos“ direktorė;
- Stasys Škimelis – UAB „Sauda“ Open taksi vadovas;
- Saulius Kundrotas – UAB „Sauda“ direktorius;
- Romualdas Bieliauskas – Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ prezidentas;
- Gediminas Sabaitis – Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos „Solidarumas“ valdybos narys;
- Ričardas Kriukovas – Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas
Prieš tas šiek tiek daugiau nei dvi savaites, kai buvo pristatoma ši taksi padėtis Vilniuje, irgi buvo užsiminta apie Uber’į. Buvo užduotas retorinis klausimas: “o kaip reglamentuot?”. Susireglamentavo va kažkaip.
Pabaigai dar kolegos Vinco Jurgučio FB posto skrynšotas:
Uber vairuotojams yra pavojus, kad padarius avariją gali tekti atlyginti draudimo bendrovei jos išmokėtą žalą nukentėjusiesiems.
O gal Uber’is turi ką nors numatęs šiam atvejui?
Galėsi paklaust, juk sakei, kad registruosies:)
Jo. Tik mašina vis dar servise. 😀 Reiks atmušt kažkaip išlaidas.
Uber vairuotojams (tiems ~80 proc. jų visų (išmaniųjų hipsterių / by default suprogramuotų ofisinių planktonų ir dar ten visokių, su apynaujėmis mamos / įmonės Škodomis / Toyotomis), o taip pat tiems ~5 proc. vomit’ą generuojantiesiems, katrų pavyzdį su nuoširdžia simpatija S. sugeneravo fotografijoje (kur su šampano spalvos ir nuostabaus grožio BMW belgiškais numeriais) ir juodu kostiumėliu bei medienos dailumo bateliais) yra pavojus (atsiprašau, -- tobuliausia terpė) kaip niekad efektyviai ir plačiai darsyk išemituoti savo šaunumo ir šiuolaikiškumo išskyras. Todėl viskas, o_dieve, kaip tobula.
Atsiprašau už painų sudėtinį sakinį : ))
P. S. To answer your question: ne, čia su pavydu nesusiję, kad ir kaip būtų panašu. Ir dar pasidalinsiu džiugesiu, kad tos didžiausią galaktikoje feispalmą keliančios nuotraukos su kostiumėliu ir šampaniniu (darsyk -- labai labai gražiu, subtilaus dizaino, išskirtinio pasirinkimo) avtamObiliu ir tokiu NU_KAD_RESPEKTAS_BŪTŲ “imidžu” personažas yra pripavaizduotas be veido. Nes tada vaidentųsi išvis nuolat. Kad jis nuogas pas mania lovoje. Atvažiavęs. Su ta MAŠINA. Su kOstiumu. Ir tais batukais. Su UBER.
Bemiegė naktis pareina. Gyvenimas bemiegis. Nes kažkodėl įkyriai lįsti ima viena mintis -- ar labiau vimdys senojo taksisto prirūkytos būlkos salono kvapas ir stoties “Lietus” generuojamas Jūratės Miliauskaitės balsas, ar nuo snobiškumo (galima įrašyti bet kokį kitą tinkantį apibūdinimą) trydos veido raumenų ir smegenų paralyžių su savimi besivežiojančiojo, nuo šiuolaikinybių neatsiliekančio, bet kažkodėl savimi tik dėl to be galo pasitikinčio ofisinio urodo prasižiojimas jam privažiavus ir išvomitinus: “Sveiki, čia iš Uber, che che, ar jūs Audrių kvietėte? Tikiuosi jūs, che che. Nagi, kamon, sėskite”
Skaičiau jūsų komentarą, skaičiau. Skaičiau-skaičiau. Biškį žvingtelėjau, biškį pafeisfalminau. Galvojau ką čia pasakyti, kaip čia neįžeisti.
Nes nu parašėte savo fantazijų ir paskui ant jų papykote.
Sugalvojau jums atsakyti va šitaip: Nepacynka? -- Išjunkicia celevyzorių.
Šitaip ir ofisaplanktoninė kultūra iki paties neprasimuš. O jei pats ofise dirbate, tai nedaleiskite, kad ta kultūra iki jūsų ateitų ir ji neateis.
O kaip šitaip? Ar dabar važiuotumėt?
Epic 😀
Galima papildomai įsigyti keleivių draudimą.
Šiaip tas reikalavimas dėl aikštelių yra įdomus. Skatinantis jungtis į taksi bendroves. Ar taip reikia suprasti, kad pvz nuosavybe priklausanti daugiabutyje parkavimo vieta (pvz požeminiame garaže) netiks ?
Manau tiks, jei tą vietą būsit išsipirkęs arba nuomositės. Čia, mano galva, apribojimas tam plotui, kuriam taikomas servitutas.